De laatste voorbereiding - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van Nico Egdom - WaarBenJij.nu De laatste voorbereiding - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van Nico Egdom - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereiding

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nico

08 November 2009 | Nederland, Wormerveer

Het afscheidsfeest was een succes. Samen met Els had ik de Aziatische groothandels nabij de Makro bezocht om sfeer aan het feest te geven. Er was wierrook en gemberbier, kokossnoepjes en fortunecookies, sushi en Zusy, slingers en Chinese lampions en ga maar door. Veel mensen hadden aan mijn uitnodiging gevolg gegeven, het was erg gezellig en ik dank iedereen die deze dag voor mij zo de moeite waard heeft gemaakt. Wie niet kon had afgebeld maar ook thuis op het web werd ik uit onverwachte hoek een goede reis gewenst. Zelf ben ik voornamelijk bezig geweest met de ontvangst en het uitzwaaien maar heb daarom wel met iedereen kunnen spreken. Natuurlijk veel te kort naar mijn zin maar het was niet anders. Iedereen was enthousiast over het voornemen, wenste mij geluk maar vooral dat ik voorzichtig moet zijn. Waarom juist ik die toevoeging altijd moet krijgen is voor mij een raadsel. Men maakte zich ook zorgen om Els maar Jan Koch wierp zich vrijwillig en geheel belangeloos op om deze zorg op zich te nemen. Zijn vrouw Trix, die nieuwsgierig informeerde waar Jan met mij over stond te smoezen, werd verteld dat hij een vriendendienst aanbood. Deze discussie heeft zich ten huize Koch voortgezet.
Mijn dochter Daniëlle had de regie op zich genomen een dagboek voor mij te prepareren, compleet met foto’s van de familie en hartverwarmende teksten voor onderweg. Een echte tranentrekker. Zelfs mijn straight, recht voor zijn raap, no nonsens, wars van ieder sentiment zwager houdt wel een beetje van mij, zo schrijft hij. Nou Wim, ik ook van jou!
Samen met een amulet, waarop de sterrenbeelden van mijn kinderen, Els en Bert op grafische wijze staan afgebeeld, allerlei praktische en lekkere cadeaus van de aanwezigen, kan ik nu met een gerust hart op pad.

De rugzak staat gepakt klaar op zolder en het gewicht lijkt mee te vallen. Misschien wel omdat ik al die ontvangen wijn voor thuis bewaar, als Els ze uit louter verdriet niet achterover heeft geslagen tegen de tijd dat ik thuis kom. Ik heb voldoende pillen, verband en pleisters bij me om een treinramp te kunnen behandelen.
De laatste zaken worden geregeld en het vliegticket was al in mijn bezit. Dinsdag 10 november om 14.25 uur vertrek ik richting Hong Kong. Niet direct de meest “Pure” start van mijn vakantie maar wel het dichtst in de buurt van waar ik zijn wil en de meest praktische plek voor mijn start.
Tot later!

p.s. voor de nieuwkomers, in de kolom links in het scherm is te zien wat er al eerder geschreven en geplaatst is.

  • 08 November 2009 - 08:47

    Mariska En Hans Enz:

    Hoihoi nico, wij wensen jou een prachtige reis en gaan je zeker volgen op je site :-) .Doe voorzichtig en geniet van al het moois en bijzonders. Jammer dat wij niet persoonlijk afscheid hebben kunnen nemen , maar wij gaan jou vast wel weer zien nadat je teruggekomen bent....groetjes Mariska, Hans en kids xxx

  • 08 November 2009 - 18:08

    Jean:

    Nico,

    Is het gelukt om een hooivork in je rugzak te stoppen? Alleen als je onderweg zo af en toe een perceeltje riet ruimt, gaat het je lukken om deze reis tot een succes te maken (puur, natuur, ...)!
    Anyhow: the most important thing is the fun-factor. Veel plezier dus!!

    Groet,
    Jean

  • 08 November 2009 - 18:45

    Marels:

    Hai broer. Toch nog even op je site gekeken weinig tijd natuurlijk moest behangen :) en hout uit een kar halen!!!!!!!! Doe je best en geniet van alles het is je gegunt en zowel ik als je zwager zullen je volgen. x)

  • 09 November 2009 - 07:27

    Norbert-Jan:

    Ha broer, Nog een paar uur en dan ga je. Helemaal geweldig. Ik zou willen dat ik in je rugzak mee kan, maar ik ben bang dat ik gespiest word door de hooivork van Jean ;)

  • 09 November 2009 - 18:32

    HBR:

    Nico ik wil je nu alvast een fantastische Aziatische reis toe wensen maak er een mooie tijd van en kom helemaal opgeladen gezond en strijdbaar weer terug. Wij blijven je volgen want er zullen best wel een aantal voor ons herkenbare punten langskomen.
    Henk en Ria

  • 12 November 2009 - 09:52

    Yvonne:

    Hoi Nico

    ik had je nog een kaartje gestuurd .
    ik vrees te laat voor je geluks boontje en toepasslijk gedicht
    wij wensen je een hele goede reis en pas goed op jezelf.

    liefs Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wormerveer

Nico

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 97665

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2023 - 05 November 2023

Japan, oriëntaals genoegen

25 Oktober 2017 - 12 November 2017

Hartelijk en warm, menselijk Jordanië

22 Juli 2017 - 29 Juli 2017

IJsland here we come

01 November 2016 - 23 November 2016

Peru here we come

10 November 2009 - 23 Mei 2010

Puur, Natuur, Cultuur

Landen bezocht: