Puur, Natuur, Cultuur - Reisverslag uit Wormer, Nederland van Nico Egdom - WaarBenJij.nu Puur, Natuur, Cultuur - Reisverslag uit Wormer, Nederland van Nico Egdom - WaarBenJij.nu

Puur, Natuur, Cultuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nico

27 Oktober 2009 | Nederland, Wormer

Wat reeds lang een latente behoefte was word plotseling realiteit.
Al jaren kom ik in contact met mensen die wereldreizen maken en waarvan ik de verhalen met bewondering aanhoor maar voor mijzelf als
"niet realistisch” beschouwde. Totdat ik op één van mijn kanovakanties dit in een gesprek verwoorde en als antwoord kreeg “waarom niet?”.
Die opmerking zette mij aan het denken en met een aanzienlijk saldo aan vakantiedagen dacht ik daar vorig jaar een invulling aan te geven.
Daar kwam even iets tussen waardoor ik ineens een zee aan tijd leek te hebben zonder die aan een reis te spenderen.
De nodige sollicitaties later en een inspirerende kanotocht met mijn broer bracht mij langzaam op andere gedachten. Eerst nog wat schuchter maar met een langzaam groeiend idee zette mijn broer en ik ons weer eens in de kano. Op een voor ons gebruikelijke tijd vaarden wij richting huis, 12.00 uur in de nacht. Bladstil weer en romantisch als wij zijn ;-) dreven wij op de Zaan genietend van het uitzicht op de zojuist opgeleverde brug nabij de Zaanse Schans. Er dreef iets op het water dat mijn aandacht trok. Ik peddelde een rondje en tot mijn niet geringe verbazing haalde ik een opblaasbare wereldbol van het wateroppervlak af. Als dit geen omen was?!
Inmiddels een geverfd huis van Els, twee verhuizingen van broer en zuster, mijn huis verhuurd en 180 meter behang later heb ik geboekt richting Hong Kong.
Het gaat gebeuren! “Alleen” want zoals ik leerde van mijn oud collega Fred Charité “dan ga je met de hele wereld”. Rugzak op en via Tibet, Nepal naar India en daarna zien we wel verder. Iedereen enthousiast, Els wat minder maar zonder mij, in woord nog daad, een haarbreed in de weg te leggen begrijpt zij mijn drijf en ik bewonder haar daarom zeer.
Puur, Natuur, Cultuur is mijn thema van de reis dat ik overigens nog onderweg zal moeten vormgeven.
Wat het met mij gaat doen? Geen idee! De vraag is of je op 56 jarige leeftijd nog wel veranderd. Maar met de opmerking “nou, ouwe man!” van mijn oud collega Selma Koedijk scherp in het geheugen, weet ik waar ik op moet letten.
Op deze site zal ik mijn digitale dagboek bijhouden en wat foto’s plaatsen. Als er veranderingen waarneembaar zijn dan hoor ik dat graag ;-)
Tot later.

  • 28 Oktober 2009 - 14:56

    NJ:

    He broer,
    Ik weet zeker dat het je goed zal doen. ongeacht de duur of de afstand, maar het feit dat je het doet!
    Geniet er van en ik zal je verhalen met onmetelijke interesse en plezier volgen :)

  • 28 Oktober 2009 - 17:44

    Toos En Rob:

    Nico, veel wijsheid en voorspoed op je wereldreis. We reizen een beetje met je mee.

  • 31 Oktober 2009 - 12:15

    Selma:

    Nicootje, ouwe man!! You go for it! Geniet ervan, je weet toch, eens een jonge god altijd een jonge god ;-)

    Namasté

  • 12 November 2009 - 17:00

    Karin:

    Dag Lieverdje!!
    Geniet ervan.
    Ik reis van een afstandje met je mee!!
    Dikke kus.

  • 15 November 2009 - 22:00

    Jaap Beunder:


    Nico ik heb je eerste
    reisverslag gelezen ik wacht met spanning af met andere veslagen ik vind het geweldig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wormer

Nico

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 97690

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2023 - 05 November 2023

Japan, oriëntaals genoegen

25 Oktober 2017 - 12 November 2017

Hartelijk en warm, menselijk Jordanië

22 Juli 2017 - 29 Juli 2017

IJsland here we come

01 November 2016 - 23 November 2016

Peru here we come

10 November 2009 - 23 Mei 2010

Puur, Natuur, Cultuur

Landen bezocht: