naar huis - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Nico Egdom - WaarBenJij.nu naar huis - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Nico Egdom - WaarBenJij.nu

naar huis

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

12 November 2017 | Jordanië, Amman

We kiezen voor hetzelfde hotel dat ons van harte welkom heet en zich met zijn klasse voor de laatste nacht in Jordanië van een heerlijk bed en douche met fikse warme straal voorziet. Eten in ons favoriete restaurant waar enig cash tekort mij naar de ATM dwingt. Els blijft aan tafel op mij wachten. En wachten wordt het aangezien ik bij het verlaten van de ATM de verkeerde straat inloop en hopeloos verdwaal, in die zin dat ik weet waar ik ben maar zonder plattegrond niet de kortste weg naar het restaurant kan vinden. Als de temperatuur van mijn afgedekte eten inmiddels een graad of 10 gedaald is, schuif ik aan tafel en doe mijn relaas. De volgende ochtend staat om 6.00 uur de taxi voor de deur om ons naar het vliegveld te brengen. Een hele rit die mij met een lichte twijfel vervult of wij wel naar de juiste luchthaven gaan. Grote blauwe borden met de tekst “Airport” halen de laatste twijfel weg en de Nederlandse taal acht uur later doet de rest. Vaarwel gastvrij land met je mooie plekken, Vaarwel mannenmaatschappij, Vaarwel vriendelijke mensen of in elk geval de mannen omdat je vrouwen bijna niet te spreken krijgt, Vaarwel kunst, cultuur en muziek, Vaarwel Turkse koffie en muntthee, Vaarwel verse dadels, Vaarwel olijfolie, humus, pitabroodjes bij miljoenen dagelijks gebakken, baklava, tomaten, komkommers en olijven bij het ontbijt, Vaarwel soepele stoelgang, Jullie blijven in onze gedachten.