GROOTSE plannen - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van Nico Egdom - WaarBenJij.nu GROOTSE plannen - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van Nico Egdom - WaarBenJij.nu

GROOTSE plannen

Door: Daniëlle Bruggeman-van Egdom

Blijf op de hoogte en volg Nico

02 Juli 2017 | Nederland, Wormerveer

Vr 21/7 op Za 22/7:

Charissa & Laurens komen als eerste aan om 22:50 en kunnen tot 23:30 bij SADcars de auto oppikken. Jullie kunnen dan gelijk door naar

=> Harbourfront guesthouse €140 (31min rijden)

Vesturgata 8, Hafnarfjordur, 220

Check-in geen tijd, verzoek is wel zachtjes te doen voor de andere gasten ivm dat het zo laat is

Check-out 12:00/13:00

* Nico & Daan komen aan om 04:00 en Laurens pikt ze op.

Za 22/7:

We hebben een late check-out tussen 12:00 & 13:00 gekregen. Dus na onze goede nachtrust kunnen we dan eindelijk aan ons avontuur gaan beginnen, NP Thingvellir here we come!!! Op de weg daarheen komen we langs:

-Silfrakloof (52min rijden) tektonische Eurazische en Amerikaanse platen die nog elk jaar 2 cm verschuiven. De kloof is 6km breed en 40km lang!) hier is nog een waterval Oxarafoss

-Geysir & Strokkur (44min rijden) Geysir (deze geiser was ooit de belangrijkste maar is uitgeblust) en Stokkur (deze geiser is actief en spuit elke 8min mega krachtig zijn water omhoog)

-Gulfoss waterval (11min rijden) een van de bekendste omdat hij als een trap naar beneden loopt

Na deze trip dacht ik lekker naar ons gehuurde huisje te gaan en in te checken, boodschappen te doen, lekker koken en spelletjes te doen! Of heerlijk onderuit met een boek.

=> Audsholt 2 €380 (43min rijden)

Högnastígur, flúdir

check-in 16:00

check-out 12:00

Zo 23/7:

kunnen we prachtige wandelingen maken in het gebied van de grootste actieve vulkaan Hekla die al meer dan 20x is uitgebarsten en ligt in het natuurgebied van Landmannalauger. De omgeving is prachtig met veel hikingpaden.

En we kunnen de watervallen Hjalparfoss (dubbele waterval) en Haifoss (2 na grootste waterval van IJsland) en het oude vikings huisje Stöng bezoeken onderweg

* En dan s'avonds lekker chillen in de Geometrische baden van Fontana met hottubs etc. Dit is tot 23:00 open!

Maandag 24/7:

Check-out 12:00 vanwaar we dan doorrijden naar ons volgende verblijf met als tussen stops:

-Eyjafjallajökull vulkaan (1:20 rijden) dit is een gletsjer vulkaan, DE beruchte vulkaan die in 2010 uitbarstte en zorgde voor de grote aswolk

-Dyrholaey (43min rijden) prachtige kust met zwarte lava stranden en geweldige rotsformaties!

Hierna kachelen we door naar ons volgende stekje

=> Hotel Smyrlabjorg €777 (4:30min rijden)

Pjódvegur, 781, Vik

Check-in 16:00 tot 22:00

Check-out 11:00

Didag 25/7:

09:00 Wakker worden!!! We gaan met stijgijzers onder de voeten de Gletjser Vatnajökull beklimmen!!!

Start: 12:00 (1:10min rijden vanaf hotel)

Kosten: €103 pp

Locatie: Mountain guides sales lodge (naast NP Skaftafell visitor centre)

Duur: 3u hiken over de gletsjer

www.fromcoasttomountains.com

Als we klaar zijn met Hiken kunnen we nog even stoppen bij Eldhraun (grootste gebied aan lava velden) en bij Dverghamrar (prachtige basalt rotsformaties) voordat we weer terug naar ons verblijf rijden.

Wodag 26/7:

Check-out 11:00, daarna direct richting

Ingólfshöfdi om met de hooiwagen over het zwarte strand en wandelend over een pittige helling bij de vogelkaap te komen om de papegaaiduikers etc te spotten!!!

Start: 12:00

Kosten: €64 pp

Locatie: ingólfshöfdi check in hut

Duur: 2:30 incl hooiwagen en wandelen

www.fromcoasttomountains.com

Hierna rijden we naar ons volgende hotel en houden we nog even een pitstop, want dit mogen we niet missen

- Fjadrárgljúfur (1:15 rijden) prachtige sprookjesachtige kloof met ook weer diverse watervalllen.

⁉️-Skogafoss waterval dit is een mooie waterval aan de kustlijn hier ligt een mooi hike pad! Maar deze en de waterval Seljalandfoss (60mtr hoog waar je achterlangs kunt lopen) kunnen we ook aandoen vanuit ons Hotel Skalatjorn homestay (vanuit hier zo'n 1:15 rijden)

En nu echt tijd om door te rijden naar

=>Skalatjörn Homestay €440(2:30 rijden)

skalatjorn, 801

Check-in 17:00

Check-out 12:00

Dodag 27/7:

Vandaag kunnen we alle kanten op!

wandelen, paardrijden op IJslanders om het gebied te verkennen en dichtbij de vulkaan Hekla te komen of naar de

-Kerio krater dit is een grote krater met prachtig blauw water.

⁉️-Skogafoss waterval (1:15 rijden) dit is een mooie waterval aan de kustlijn hier ligt een mooi hike pad! Maar deze en de waterval Seljalandfoss (60mtr hoog waar je achterlangs kunt lopen) kunnen we ook aandoen wanneer we van de papegaaiduikers op weg naar Hotel Skalatjorn homestay rijden...

Vrdag 28/7:

Check-out om 12:00 en door naar Reykjavik wat zo'n 1:10min rijden is!

⁉️Dit nog in overleg met elkaar, maar hier kunnen we een walvistocht doen in de avond om 20:30 (duur: 2,5/ 3,5uur en kosten ongeveer €95 pp)

Overdag kunnen we Reykjavik met al zijn moois verkennen!

=>Our house guesthouse €212,87

karastigur 12, reykjavik

Check-in 14:00

Check-out 11:00

Zadag 29/7:

Check-out 11:00!!!

!!!Laurens & Nico moeten om 15:10 vliegen dus om ongeveer 12:30 op het vliegveld zijn!

Keflavik AirPort is vanaf waar we slapen 50min rijden dus ruim de tijd om rustig misschien nog ergens te ontbijten...

!!!Charissa & Daan vliegen om 17:30 en moeten om 14:30 op het vliegveld zijn om ook nog de auto in te leveren! Wij kunnen als we Laurens & Nico hebben afgezet nog even een bezoekje brengen aan Seltun (borrelend modderpoelen en geisers gebied) 40min rijden!!

Lieve allemaal,

Ik hoop dat jullie het wat vinden. Heb mijn best gedaan om wel veel te kunnen zien van alle mooie, bijzondere en vooral belangrijke dingen van IJsland maar heb er ook rekening mee gehouden dat we het enigszins relaxed aan kunnen doen.

ik heb er onwijs veel zin in!

• 06 Juli 2017 - 09:40

Laurens:

Ik zeg plagiaat. Ik zal de orginele schrijfster even inlichten ;-)