Naar huis - Reisverslag uit Lima, Peru van Nico Egdom - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Lima, Peru van Nico Egdom - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

25 November 2016 | Peru, Lima

Wij maken ons klaar voor de terugreis en dat spijt ons niets. Het is mooi geweest en wij denken er weer tegen te kunnen. Tassen pakken een taxi en twee vluchten op een dag. Arequipa->Lima en Lima->Schiphol met maar twee vrije uurtjes tussenruimte.
De toch naar Lima was prachtig en ik zat gelukkig aan het raam. Al bij het stijgen is het landschap interessant en lijken de aardscheuren van de vele bevingen zichtbaar. Dan eenmaal in de lucht is de zee in de verte zichtbaar maar daarvoor is het een platte hoogvlakte, doorsneden met diepe kloven waar doorheen zich de rivieren naar zee begeven. Dan weer heel brede kloven waarin de aanwezigheid van de rivier zich verraad door de groene oase op de bodem. Ineens zandvlaktes met wonderlijke patronen. Spitse heuvels met hier en daar een diepe kom alsof er ondergronds iets is weggezogen en dan weer een berglandschap. Zandvlaktes geschubd als de huid van een reptiel en alles telkens weer in een variatie op het vorige verschijnsel. Overal zie je wegen lopen die het ene dal zigzaggend met het andere verbinden of kilometers lange pijpleidingen, waarschijnlijk voor irrigatie. Dat zal dan wel een warmwaterleiding zijn geworden tegen de tijd van aankomst. Huizen en nederzettingen op plaatsen die je niet kunt begrijpen. Bekende plek als Paracas (helaas geen Nazca) is herkenbaar vanuit de lucht. En boem, we zijn geland.
De lange vlucht naar Schiphol wordt vol gemaakt met film en slapen. Een vriendelijke stewardess verzorgt mij op een hint een heerlijke Irish coffee waarvoor eerst de slagroom vanuit de businessclass gesmokkeld moet worden. Zelfs na het ontbijt zag zij kans mij een dessert van hetzelfde aan te bieden.
Peru heeft ons gebracht wat wij hoopten en zelfs meer. Het land is een aanrader al was het maar om de mensen.
En dan eindigt ons avontuur met een thuiskomst alsof er niets is gebeurd. Maar danken wij alle mensen die onze blog hebben gevolgd en foto’s bekeken en gereageerd hebben waarmee ons een thuisgevoel gevend, hartelijk dank allemaal.

• 25 November 2016 - 18:22

Mirjam:

Genoten van je verhalen, leek alsof ik er zelf bij was. Groet, Mirjam

• 25 November 2016 - 19:01

Ella En Nico :

Wat een mooie reis en wat hebben we het meebeleefd ! Wij dachten gister al : er brand nu wel heel veel licht ! Lekker weer in je eigen kotje. En nagenietenmet al je foto's !

• 25 November 2016 - 19:30

Lies:

Van mij hadden jullie nog wel een weekje langer mogen blijven, ik hou wel van dit soort uitstapjes. Heerlijk om met jullie mee te reizen en genoten van de foto's.
    Gr. Lies.